بلیط هواپیما کارون

خرید بلیط هواپیما کارون

برای خرید بلیط هواپیما کارون کافیست از قسمت زیر مبدا ، مقصد و تاریخ پرواز خود را انتخاب کرده و در صفحه بعد از قسمت ایرلاین، گزینه کارون را انتخاب کنید.

هواپیمایی کارون

هواپیمایی کارون، از ایرلاین های قدیمی ایران است که در سال 1305 تاسیس شده و فعالیت خود را با نام شرکت هواپیمایی نفت آغاز کرد. این هواپیمایی در سال 1395 به شرکت “هواپیمایی کارون”  تغییر نام داد. در حال حاضر نیز در هفته حدود 190 پرواز دارد و شما می توانید بلیط هواپیما کارون را در مسیر پروازی مد نظر خود از رسپینا و با تضمین قیمت تهیه کنید. در ادامه نحوه رزرو پرواز کارون بصورت کامل توضیح داده شده و در بخش بعدی مقاله می توانید نکاتی مانند قوانین بار، قوانین کنسلی، تاریخچه، کلاس های پروازی، ناوگان و مطالب دیگری که برای پرواز با کارون مفید هستند را مطالعه کنید. 

راهنمای خرید بلیط هواپیمایی کارون

جهت رزرو بلیط هواپیما با کارون ایرلاین، مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید. در صورتی که در هر مرحله به مشکلی برخوردید یا سوالی برای شما ایجاد شد، می توانید با پشتیبانی 24 ساعته رسپینا (02191012900) تماس بگیرید.

  1. در ابتدای همین صفحه مبدا، مقصد و تاریخ سفر خود را وارد کرده و روی “جستجو” کلید کنید. در صفحه بعد، تمامی پروازهای موجود در مسیر دلخواه شما از شرکت های هواپیمایی مختلف، نمایش می یابد.
  2. برای دسترسی سریع تر به بلیط هواپیما کارون، ابتدا روی گزینه (فیلترها) کلیک و سپس از قسمت (شرکت های هواپیمایی) گزینه مربوط به کارون را فعال کنید.
  3. در صورتی که در مسیر شما هواپیمایی کارون پروازی ارائه داده باشد، لیست پروازهای این هواپیمایی در مسیر مورد نظر شما قابل مشاهده خواهد بود. در این مرحله می توانید روی بلیطی که با برنامه سفر شما هماهنگ است، کلیک کرده تا وارد صفحه اطلاعات مسافر شوید.
  4. پس از درج اطلاعات مسافر مطابق با کارت شناسایی و بدون غلط املایی، گزینه “ثبت” را انتخاب کنید.
  5. در نهایت، برای پرداخت وجه بلیط به درگاه پرداخت بانکی هدایت می شوید. پس از قطعی شدن واریز، لینک دانلود فایل بلیط نمایش یافته و همزمان به شماره تلفن همراهی که در سایت وارد کرده اید، پیامک می شود.
خرید بلیط هواپیما کارون بصورت تلفنی

پرتردد‌ترین مسیرهای پروازی هواپیمایی کارون

هواپیمایی کارون در ابتدا برای پوشش دهی پرواز‌های اهواز به دیگر نقاط کشور تاسیس شد اما به مرور پروازهای خود را از مبدا دیگر شهرهای ایران نیز آغاز کرد. در ادامه می توانید محبوب ترین و پرددترین پروازهای این هواپیمایی را مشاهده کنید که با کلیک روی هر کدام وارد صفحه خرید آن خواهید شد. 

قیمت بلیط هواپیما کارون

قیمت بلیط های هواپیمایی کارون بر اساس عواملی مانند مسیر پروازی، بازه زمانی سفر و کلاس پروازی متغیر است و نمی توان نرخ دقیقی را مشخص نمود. در جدول پروازهای سایت رسپینا در باکس مقابل هر بلیط، قیمت آن نیز درج شده است. ممکن است در کنار برخی از بلیط های جدول پروازی، گزینه تضمین نرخ را مشاهده کنید. این گزینه به این معنا است که رسپینا به شما تضمین می دهد در صورتی که همان بلیط را در سایر وبسایت ها، با نرخ کمتر مشاهده کردید (نرخ لحظه ای)، معادل 2 برابر اختلاف قیمت آن را به حساب شما عودت می دهد. 

بلیط چارتر هواپیمایی کارون

بلیط چارتر، نوعی بلیط است که بصورت مستقیم توسط شرکت هواپیمایی بفروش نمی رسد بلکه به واسطه شرکت های چارتر کننده و با قوانین متفاوت عرضه می شود. برای خرید بلیط هواپیما کارون بصورت چارتر، در جدول پروازهای سایت رسپینا، روی فیلتر نوع بلیط کلیک کرده و گزینه “چارتر” را فعال نمایید. برخی از قوانین بلیط کارون بصورت چارتر بشرح زیر است: 

  1. کنسلی بلیط چارتر نسبت به سیستمی ها با جریمه بیشتری همراه است.
  2. در صورتی که مسافر از پرواز جا بماند، هیچ هزینه ای به مسافر برگشت داده نمی شود. 
  3. در پروازهای چارتری، نرخ بلیط کودک (۲ تا ۱۲ سال) معادل بلیط بزرگسال محاسبه می شود.
نحوه رزرو بلیط چارتر کارون

بلیط سیستمی هواپیمایی کارون

برخلاف پروازهای چارتر کارون، بلیط سیستمی بصورت مستقیم توسط این هواپیمایی بفروش می رسد و تابع قوانین ایرلاین است. با خرید بلیط سیستمی کارون از مزایایی مانند ثابت بودن قیمت و برنامه پروازی برخوردار خواهید شد. برای رزرو این نوع بلیط مانند مراحل بلیط چارتر پیش رفته و گزینه سیستمی را انتخاب می کنید. در جدول پروازی رسپینا، در پایین کادر هر بلیط نوع آن ( سیستمی یا چارتری) نوشته شده است. تقویم پروازی نیز به شما امکان رزرو و بررسی بلیط را تا 30 روز آینده فراهم نموده است. 

بلیط لحظه آخری هواپیمایی کارون

بلیط لحظه آخری، همان بلیط چارتر بوده که در زمان های نزدیک به پرواز و عدم فروش صندلی های هواپیما با نرخ کمتر ارائه می شود. از آنجایی زمان مشخصی برای خرید این نوع بلیط وجود ندارد، مسافران باید بصورت مستمر سایت های مختلف را چک کنند.
رسپینا سرویس خبرم کن را طراحی کرده تا مسافران به آسانی بلیط لحظه آخری هواپیما کارون را پیدا کرده و آن را رزرو کنند. برای فعال کردن سرویس خبرم کن پس از ورود به جدول پروازی رسپینا، روی زنگوله خبرم کن کلیک کرده و در صفحه باز شده، میزان کاهش نرخ بلیط، بازه زمانی اطلاع رسانی و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید.

در نهایت با تغییر نرخ بلیط یا عدم تغییر آن، رسپینا به شماره وارد شده، پیامک ارسال می کند تا برای سفر خود برنامه ریزی کنید. فراموش نکنید که نرخ ارزان بلیط لحظه آخری هواپیمایی کارون همیشگی نیست و در بازه های شلوغ سال با افزایش تقاضای خرید بلیط، ممکن است قیمت بلیط افزایش چند برابری هم داشته باشد. 

رزرو بلیط ارزان هواپیمایی کارون

برای رزرو بلیط ارزان هواپیمایی کارون چندین گزینه پیش روی شما است. اول توجه به بازه زمانی رزرو بلیط است. با توجه به مبدا و مقصد پروازی شما در بسیاری از فصول سال ممکن است قیمت بلیط ها افزایش داشته باشد. بلیط چارتر نیز در برخی از مواقع ارزان تر از بلیط سیستمی است. با انتخاب کلاس پروازی اکونومی نیز بلیط شما ارزان‌تر خواهد بود.

در صورتی که پروازی مشابهی در مسیر مورد نظر خود با قیمت های متفاوتی مشاهده کردید، به مدل هواپیما نیز دقت کنید. از بین انواع هواپیماها، بوئینگ و ایرباس جزو بهترین هواپیماها بوده و با توجه به این موضوع بلیط مسیرهای مختف پروازی با این مدل هواپیماها گرانتر از سایر هواپیماها مانند فوکر است.

بطور کلی تعیین زمان مناسبی برای خرید بلیط ارزان هواپیمایی کارون امکان پذیر نیست اما رسپینا برای راحتی مسافران سرویس کاربردی دیگری طراحی نموده تا در کمترین زمان موفق به رزرو بلیط شوند. 
سرویس چند بخرم رسپینابرای استفاده از این سرویس ابتدا باید در وبسایت رسپینا یک حساب کاربری ایحاد کرده و آن را تا حداقل نرخ پرواز مدنظرتان شارژ کنید. در مرحله خرید بلیط هواپیما کارون و پس از انتخاب آن وارد صفحه اطلاعات مسافر خواهید شد. در پایین صفحه اطلاعات مسافر گزینه چند بخرم را فعال کنید . نرخ، تاریخ و ساعت مد نظر خود را وارد کرده تا رسپینا بصورت خودکار در این زمان مطابق با قیمت وارد شده، بلیط شما را رزرو کند.

پرواز رفت و برگشت هواپیمایی کارون 

در صورتی که تمایل دارید، بلیط هواپیمایی کارون را به صورت دو طرفه رزرو کنید، نیازی به خرید جداگانه بلیط نیست. می توانید از ابتدای همین صفحه روی گزینه “رفت و برگشت” کلیک کرده و باقی مراحل را مطابق با راهنمای گفته شده پیش ببرید. رسپینا در هر مرحله از انتخاب بلیط رفت و برگشت، به شما تمامی پروازهای موجود را نمایش می دهد تا بتوانید با مقایسه بلیط ها، بهترین گزینه را برای سفر خود انتخاب کنید. 

بلیط هواپیمایی کارون بصورت رفت و برگشت

برنامه پروازی هواپیمایی کارون

از مقاصد داخلی این هواپیمایی میتوان به شهرهای اهواز، ‌اصفهان، رشت،‌کیش، مشهد،‌ شیراز،‌ شهرکرد، تهران، یزد، بندر ماهشهر، تبریز، آغاجاری،‌ خارک،‌ ساری،‌ اردبیل، و بندر عسلویه اشاره کرد. خرید بلیط هواپیما خارجی کارون ایر نیز در حال حاضر تنها به یک مقصد، شهر ایروان (پایتخت ارمنستان)، امکان پذیر است.

استرداد بلیط هواپیما کارون

درخواست استرداد بلیط سیستمی کارون از سمت مسافر، بر طبق قوانین قید شده در بلیط و اعلامی از طرف ایرلاین مربوطه است. پس از درخواست کنسلی از طرف مسافر، مبلغ جریمه و مبلغ کارمزد انتقال وجه از مبلغ پرداخت شده توسط مسافر کسر شده و باقیمانده مبلغ، به‌طور آنلاین به حساب مسافر برمی‌گردد. این مورد درباره پروازهای چارتر یا غیر قابل استرداد صادق نبوده و قوانین آن ها متفاوت است. جریمه کنسلی بلیط و استرداد هواپیمایی کارون در تصویر زیر آورده شده است. 

نوشته های مشابه
قوانین کنسلی بلیط هواپیما کارون

ترمینال هواپیمایی کارون

اگر جزو مسافرانی هستید که از مبدا تهران با هواپیمایی کارون عازم سفر بوده و پروازتان داخلی است باید به فرودگاه مهرآباد مراجعه کنید. این فرودگاه دارای چندین ترمینال فعال است و پروازهای ورودی و خروجی هواپیمایی کارون از ترمینال شماره 2 آن انجام می شود. چنانچه پرواز شما به مقاصد خارجی است باید به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) بروید. 

ترمینال شماره 2 فرودگاه مهرآباد میزبان پروازهای کارون ایر

دریافت آنلاین کارت پرواز کارون

هواپیمایی کارون در حال حاضر امکان دریافت آنلاین کارت پرواز و پذیرش اینترنتی را فراهم نکرده است و مسافران باید به صورت حضوری و در فرودگاه، پیش از شروع پرواز فرایند چک این و دریافت کارت پرواز را انجام دهند. در سفرهای داخلی توصیه می شود 2 ساعت و در سفرهای خارجی 3 ساعت پیش از زمان تعیین شده برای پرواز در فرودگاه حضور داشته باشید. 

کلاس های پروازی هواپیمایی کارون

هواپیمایی کارون خدمات خود را تنها در کلاس پروازی اکونومی ارائه می دهد.

اکونومی کلاس هواپیمایی کارون

میزان بار مجاز هواپیمایی کارون

میزان بار مجاز در هواپیمایی کارون برای تمام کلاس های نرخی 20 کیلوگرم است. علاوه بر آن مسافران می توانند یک کیف یا ساک دستی با وزن حداکثر 5 کیلوگرم همراه خود به داخل کابین ببرند. میزان بار مجاز روی بلیط شما نیز درج می شود. اگر بار شما بیش از اندازه مجاز باشد، هواپیمایی کارون مبلغی به عنوان هزینه اضافه بار از شما دریافت خواهد کرد. این مبلغ برای هر کیلوگرم، با یک درصد قیمت بلیط در همان مسیر محاسبه می شود.

ناوگان هواپیمایی کارون

کارون ایرلاین پروازهای خود را با تعداد 12 فروند هواپیما متشکل از بوئینگ 737، فوکر 100 و فوکر 50 برگزار می کند. اطلاعات بیشتر در مورد ظرفیت و تعداد این هواپیماها در ناوگان کارون را می توانید در تصاویر زیر مشاهده کنید.

کیفیت هواپیمایی کارون

هواپیمایی کارون از ایرلاین های موفق ایران در زمینه حفظ ایمنی و امنیت پروازها است و تا کنون هیچ سانحه ای در کارنامه پروازهای خود نداشته و توانسته است هر ساله، بدون وقفه، گواهینامه های مربوط به عملیات پروازی و صلاحیت پروازی را تمدید کند. ناوگان کارون، از هواپیماهای مدرن و مجهز تشکیل شده است که از ویژگی های مثبت این ایرلاین محسوب می شود.

غذای هواپیمایی کارون

درباره شرکت هواپیمایی کارون

در صورتی که بلیط هواپیما کارون را خریده باشید، ممکن است اطلاعاتی مانند تاریخچه، گواهینامه و اقدامات این ایرلاین برای شما جالب باشد، پس فرصت مطالعه این مطلب خواندنی را از دست ندهید.

خدمه پروازی هواپیمایی کارون داخل هواپیما

تاریخچه هواپیمایی کارون

ایرلاین کارون با سابقه ترین شرکت هواپیمایی ایران است که در طی دوره های مختلف، خدمات ویژه ای در زمینه حمل و نقل مسافر و بار، مخصوصا در شهرهای جنوبی، ارائه دهد. این شرکت هواپیمایی با نام هواپیمایی نفت در 85 سال پیش شروع به کار کرده و بعد از اتفاقاتی در سال 1357 افتاد و طی آن عده زیادی از کارشناسان خارجی که در مناطق آبادان (مرکز اصلی فعالیت) و اهواز مشغول به کار بودند از ایران رفتند.

در سال های دفاع مقدس، فردوگاه اهواز، نقش ستاد تخلیه جنگ را داشت و تنها دفتر فعال در این فرودگاه، دفتر شرکت نفت بود. در طول آن سال ها این ایرلاین نقش مهمی را ایفا کرد. در اثر بمباران های انجام شده، تجهیزات و دفتر این هواپیمایی در آبادان آسیب های فراوانی دید که در نتیجه خلبانان و کارکنان این شرکت، کلیه هواپیماها و تجهیزات را از آبادان به آغاجاری منتقل کردند.

عنوان این شرکت بدلیل تغییرات مدیریتی و مالی و سرمایه گذاری، در طول سال های فعالیت خود از “خدمات هوایی”  به  شرکت “حمل و نقل هوایی” و سپس  “شرکت هواپیمای نفت ایران” و از سال 1395 به ” شرکت هواپیمایی کارون”  تغییر نام یافته و از سال 1398 نیز به بخش خصوصی واگذار گردید. در حال حاضر این ایرلاین، خدمات خود را در سطح بالایی ارائه می دهد.

لوگو هواپیمایی کارون

گواهینامه‌های کارون ایرلاین

کارون ایر توانسته هر ساله موفق به تمدید گواهینامه صلاحیت پروازی (A.O.C) شود که توسط سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری اعطا می شود. سایر گواهینامه های این ایرلاین نیز به شرح زیر است:

  • برنامه وارسی جهانی ایمنی پرواز U.S.O.A.P (Universal Safety Oversight Audit Program )
  • برنامه وارسی جهانی از نحوه عملیات پروازی شرکت های هوایی دنیا (یاتا) I.O.S.A (IATA Operational Safety Audit Program)
  • سامانه مدیریت ایمنی پرواز S.M.S ( Safety Management System )
  • برنامه دستورالعمل مدیریت پرواز S.M.M (Security Management Manual)
  • برنامه دستورالعمل و شرح وظایف سازمانی مهندسی و تعمیرات M.O.E (Maintenance Organization Exposition)

سایر اطلاعات هواپیمایی کارون

  • کد NV :IATA
  • سال تاسیس: 1305
  • مقر اصلی: اهواز، ایران
  • قطب های کارون ایر: فرودگاه های بین المللی مهرآباد، بین المللی اهواز
  • سایت رسمی: karunair.ir

سوالات متداول بلیط هواپیما کارون

هواپیمایی کارون در چه مسیرهایی پرواز دارد؟

از مقاصد داخلی این هواپیمایی میتوان به شهرهای اهواز، ‌اصفهان، رشت،‌کیش، مشهد،‌ شیراز،‌ شهرکرد، تهران، یزد، بندر ماهشهر، تبریز، آغاجاری،‌ خارک،‌ ساری،‌ اردبیل، و بندر عسلویه اشاره کرد.

در صورت مواجه شدن با خطا در خرید اینترنتی بلیط هواپیما کارون چه اقدامی باید انجام دهیم؟

کلیه سرویس های ارائه شده از طریق سایت و اپلیکیشن رسپینا، از پشتیبانی 24 ساعته برخوردار می باشند. شما می توانید درصورت مواجه شدن با خطا در حین خرید اینترنتی بلیط، با کارشناسان رسپینا تماس بگیرید.

آیا امکان استرداد بلیط هواپیمایی کارون وجود دارد؟

استرداد بلیط توسط مسافر به هر دلیل با پرداخت جریمه همراه است و این میزان با توجه به نوع پرواز و کلاس نرخی بلیط تعیین می شود. در این صورت مسافر می تواند به وب سایت رسپینا مراجعه و یا با کارشناسان تماس بگیرد.

قوانین حمل بار در هواپیمایی کارون چگونه است؟

برای بارهای داخل کابین که شامل وسایل ضروری مسافرین می باشد، شما مجاز به حمل بارهایی با ابعاد بین ۵۰ تا ۷۰ سانتی‌متر هستید و وزن این محموله باید بین 5 تا 8 کیلو گرم باشد میزان بار مجاز در هواپیمایی کارون برای تمام کلاس های نرخی 20 کیلوگرم است

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا