خرید بلیط ارزان قطار زاگرس از رسپینا

قطار زاگرس

معرفی قطار زاگرس

قطار زاگرس یکی از بهترین قطارهای کوپه ای 6 تخته درجه 3 برای خرید قطار رجا در ایران است که امکانات خوبی را برای مسافرین خود ارائه می کند. اگر قصد سفر گروهی و دانشجویی دارید می توانید بر روی هزینه کم بلیط آن حساب کنید و بودجه سفر را کمتر ببندید. شاید در نگاه اول این طور برداشت شود که هزینه پایین بلیط این قطار به علت امکانات کم آن است اما بر خلاف تصور عموم این باور نادرست است. در ادامه به برخی از این امکانات اشاره ای خواهیم کرد:

امکانات قطار زاگرس

در کوپه های قطار زاگرس 6 تخت جهت استراحت وجود دارد تا مسافران این امکان را داشته باشند هر زمان از شبانه روز خواب خوبی را تجربه کنند. هر واگن از قطار دارای 10 کوپه است و از پنجره های دو جداره جهت رفاه حال مسافران و وجود عایق در برابر گرما و سرما استفاده شده است. این قطار برای افرادی که تمایلی به استفاده از سرویس بهداشتی ایرانی ندارند ، سرویس های بهداشتی فرنگی ارائه کرده است که به صورت سیار یا ثابت در هر واگن وجود دارد. علاوه بر موارد گفته شده هر کوپه مجهز به سیستم صوتی است تا در طول سفر امکان گوش دادن به موسیقی های مورد علاقه مسافران وجود داشته باشد و از تماشای مناظر بیرون لذت ببرند.

از دیگر امکاناتی که در قطار زاگرس وجود دارد کمک های اولیه و همچنین ویلچیر برای افراد ناتوان و معلول است تا موجبات آسایش سفر این افراد فراهم شده باشد . همچنین در قطار زاگرس ، خیال مسافران از بابت مسائل بهداشتی راحت خواهد شد چرا که سرویس خواب یک بار مصرف در طول سفر در اختیار آنان قرار می گیرد.

تمام مهماندارانی که در قطار زاگرس از مسافران پذیرایی می کنند در دوره های آموزشی رجا شرکت کرده اند و آماده خدمت رسانی به تمام مسافران این قطار می باشند لذا هیچ نگرانی بابت سیتم خدمت رسانی و سرویس دهی قطار وجود ندارد.

قطار شش تخته زاگرس

مسیر تردد قطار زاگرس

قطار زاگرس را در حال حاضر می توانید برای خرید بلیط قطار تهران مراغه و بالعکس و بلیط قطار تهران ارومیه  انتخاب کنید.

قیمت قطار زاگرس

بیشترین عواملی که بر روی قیمت قطار تاثیر گذار است شامل مواردی مانند : لوکس بودن قطار ، سطح کیفی آن و همچنین نوع خود قطار است. اما مهم ترین فاکتوری که شما می توانید با استفاده از آن هزینه بلیط قطار زاگرس را کنترل کنید ، زمانی است که شما قصد سفر می کنید. اگر در زمان شلوغی و اوج سفرها ، مسافرت بروید لازم است هزینه ای تقریبا دو برابر را برای بلیط در نظر بگیرید. در مقابل، برای روزهایی از سال که تقاضای کمی برای سفر و رزرو قطار زاگرس وجود دارد، قیمت بلیط آن ارزان تر خواهد شد.

قوانین قطار زاگرس

حالا که با نحوه خرید اینترنتی بلیط آشنا شدید و می دانید در چه زمانی جهت خرید ارزان ترین بلیط اقدام کنید بهتر است با دانش و آگاهی کامل دست به خرید بلیط این قطار بزنید. جهت رزرو  قطار زاگرس ابتدا بهتر است به طور کامل قوانین و ضوابط را مطالعه بفرمایید و با اطمینان عمل کنید.

در ابتدا شاید ساده به نظر برسد اما عمده مشکلات خرید بلیط از بی دقتی و بی توجهی مسافران در هنگام ثبت اطلاعات است. در صورت وجود مغایرت میان اطلاعات ثبتی و مشخصات مسافر ، از ورود او به قطار جلوگیری خواهد شد. لذا حتما در هنگام ثبت اطلاعات صحت داده ها را بررسی کنید.

افرادی که کمتر از 17 سال سن دارند بدون همراه بزرگسال نمی توانند اقدام به خرید بلیط کنند و باید هزینه کامل برای تهیه بلیط پرداخت شود.

مطابق تعاریف ، افراد بالای 12 سال در گروه سنی بزرگسالان قرار می گیرند که هزینه بلیط آن ها به طور کامل دریافت می شود ، اما مسافرین بین سنین 2 تا 12 سال در رده کودکان قرار خواهند گرفت و هزینه بلیط آن ها نیم بها محاسبه خواهد شد.

نوزادان کمتر از 2 سال امکان استفاده از صندلی های قطار را ندارند مگر در مواردی که هزینه بلیط آن ها به صورت نیم بها پرداخت شده باشد.