بلیط هواپیما کاسپین

خرید بلیط هواپیما کاسپین

برای خرید بلیط هواپیما کاسپین کافیست از قسمت زیر مبدا ، مقصد و تاریخ پرواز خود را انتخاب کرده و در صفحه بعد از قسمت ایرلاین، گزینه کاسپین را انتخاب کنید.

هواپیمایی کاسپین یکی از اولین شرکت های هواپیمایی خصوصی ایران است که پروازهای متعددی به شهرهای مختلف ایران برگزار می کند و همچنین پروازهای خارجی به مقاصدی مانند استانبول، بغداد و نجف را در برنامه خود قرار داده است. در ادامه راهنمایی هایی ارائه داده ایم که می توانید در کمتر از چند دقیقه بلیط هواپیما را بصورت اینترنتی از سایت رسپینا خریداری کنید.

اطلاعات بیشتر در مورد تاریخچه این شرکت هواپیمایی، مسیرهای پروازی، کیفیت و پذیرایی در طول پرواز، قوانین کنسلی و سایر اطلاعات مفید دیگر در مورد پرواز با کاسپین را می توانید در بخش پایانی مقاله مطالعه کنید.

راهنمای خرید بلیط پرواز کاسپین

امکان خرید بلیط هواپیما کاسپین در ابتدای همین صفحه فراهم شده است. در کادر ابتدای صفحه مبدا و مقصد خود را وارد کرده تا وارد جدول پروازی رسپینا شوید. سپس با کمک فیلتر شرکت هواپیمایی، نمایش پروازها را به ایرلاین کاسپین محدود کنید. با انتخاب پرواز مورد نظر وارد صفحه درج اطلاعات مسافر و سپس درگاه پرداختی خواهید شد.

نکات زیر برای رزرو پرواز کاسپین به شما کمک می کند:

  1. در تقویم پروازی رسپینا بلیط ها بر اساس کمترین تا بیشترین قیمت همان روز نشان داده می شوند اما با استفاده از فیلترهای ارائه شده می توانید لیست پروازها را به دلخواه خود مرتب نمایید.
  2. در صورتی که خرید بلیط با موفقیت انجام شود، لینک دانلود فایل چاپی هم در سایت برای شما نمایش داده می شود و همچنین به شماره تماس وارد شده، پیامک خواهد شد. در صورت عدم دریافت پیامک با پشتیبانی رسپینا تماس بگیرید.
  3. پس از صدور بلیط، امکان ویرایش مشخصات مسافر یا تغییر پرواز وجود ندارد. بنابراین حتما در زمان ورود اطلاعات به فارسی و لاتین، دقت زیادی داشته باشید. در صورتی که اطلاعات بلیط با کارت شناسایی هماهنگ نباشند، مسافر نمی تواند کارت پرواز دریافت کند.
رزرو بلیط هواپیما کاسپین بصورت رفت و برگشت

قیمت بلیط هواپیما کاسپین

قیمت بلیط هواپیما تحت تاثیر عوامل متعددی مانند کلاس پروازی، مبدا و مقصد، بازه زمانی خرید بلیط و نوع بلیط (چارتری یا سیستمی بودن) است. برای بررسی قیمت بلیط هواپیما کاسپین در ابتدای صفحه مبدا و مقصد خود را وارد کنید تا وارد صفحه لیست پروازها شوید.

محبوب ترین مسیرهای پروازی هواپیمایی کاسپین

در لیست زیر می توانید پرتردد ترین پروازهای داخلی کاسپین را مشاهده کنید که با کلیک روی هر کدام مستقیما وارد فرآیند رزرو آن پرواز خواهید شد.

بلیط سیستمی هواپیمایی کاسپین

بلیط سیستمی، بلیطی است که در آن به صورت مستقیم و بدون واسطه از هواپیمایی کاسپین، رزرو شود. پروازهای سیستمی، این مزیت را دارند که برنامه زمانبندی آن ها در طول سال ثابت است و قیمت آن ها نیز نوسان زیادی ندارد. مهم ترین دلایلی که خرید بلیط سیستمی هواپیما را نسبت به بقیه بلیط ها متمایز می کند، ثابت بودن برنامه پروازی و قیمت در طول سال است.

با کمک تقویم پروازی رسپینا می توانی تاریخ سفر را برای 3 ماه آینده انتخاب و بلیط را بصورت سیستمی رزرو کنید، بدون اینکه از تغییر برنامه پرواز نگرانی داشته باشید. در صورتی که چارترها بیشتر در بازه های زمانی شلوغ سال که مسافرت ها زیاد است، ارائه می شود و برای مسیرهای کم تردد احتمال پیداکردن آن پایین است.

بلیط چارتر هواپیمایی کاسپین

بلیط چارتر نوعی از بلیط است که توسط شرکت های چارتر کننده از ایرلاین خریداری شده و با قوانین و ضوابط مشخصی ارائه می شود. این بلیط ها معمولا نرخ های ارزان تری نسبت به بلیط های سیستمی دارند اما گاهی که تقاضا برای بلیط هواپیما کاسپین بیشتر می شود، با افزایش چند برابری مواجه خواهد شد.

رزرو بلیط هواپیمایی کاسپین بصورت چارتر

بلیط لحظه آخری هواپیمایی کاسپین

اگر برنامه ریزی دقیقی برای سفر خود ندارید و جزو افرادی بوده که در آخرین ساعات در جستجوی بلیط هستند، می توانید پرواز لحظه آخری کاسپین را رزرو کنید. توجه کنید که بلیط لحظه آخری هواپیمایی کاسپین همیشه ارزان و مقرون بصرفه نیست. گاهی در فصولی که اوج سفر است، حتی بلیط های لحظه آخری هم گران هستند.

از دیگر چالش هایی که هنگام رزرو پرواز لحظه آخری با آن مواجه خواهید داشت، جستجوی مدام وبسایت های مختلف برای پیدا کردن بلیط است. برای این منظور رسپینا کار شما را راحت کرده است. سرویس چند بخرم رسپینا که بصورت خودکار ارزان تر شدن بلیط هواپیما کاسپین را به شما اطلاع رسانی می کند.

 جهت فعال سازی این سرویس از ابتدای همین صفحه، مطابق راهنمای گفته شده، مبدا و مقصد خود را وارد کرده تا وارد لیست پروازهای رسپینا شوید. در سمت راست زنگوله خبرم کن را مشاهده خواهید کرد. روی آن کلیک کرده و اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. حتی اگر پرواز لحظه آخری ارزان برای مسیر شما وجود نداشته باشد باز هم رسپینا به شما اطلاع رسانی کرده تا با خیال آسوده برای سفر خود برنامه ریزی کنید.

پرواز رفت و برگشت کاسپین

رزرو پرواز رفت و برگشت یکی از گزینه های انتخابی شما برای سفر با هواپیمایی کاسپین است که چندین مزیت برای شما خواهد داشت. اول آسودگی خاطر برای رزرو بلیط برگشت مخصوصا زمانی که سفر شما در بازه زمانی خاصی بوده که تقاضا زیاد است. همچنین دیگر نیازی نیست دوبار اطلاعات مسافر را وارد کرده و وارد مراحل خرید شوید. جهت رزرو بلیط هواپیما کاسپین بصورت رفت و برگشت در بالای همین صفحه روی گزینه رفت و برگشت کلیک کنید.

نحوه رزرو بلیط هواپیما کاسپین رفت و برگشت

بلیط ارزان هواپیمایی کاسپین

برای رزرو بلیط هواپیما کاسپین ارزان، توجه به عوامل تاثیر گذار بر قیمت مهم است. مواردی مانند انتخاب کلاس پروازی اکونومی و توجه به زمان خرید بلیط به شما کمک می کند سفر ارزانی داشته باشید. بلیط های تقویم پروازی رسپینا بر اساس ارزانترین به گرانترین مرتب شده اند.

نوشته های مشابه

در برخی از بلیط ها برچسب تضمین قیمت را مشاهده خواهید کرد.تضمین قیمت رسپینا به شما این امکان را می دهد که اگر پس از رزرو بلیط هواپیما کاسپین، نرخ پایین تر همان پرواز را در سایت های دیگر مشاهده نمایید، با اطلاع به کارشناسان، 2 برابر اختلاف قیمت را به عنوان خسارت به حساب شما عودت دهد.

برنامه پروازی هواپیمایی کاسپین

هواپیمایی کاسپین، پروازهایی را به بیش از 20 مقصد داخلی برگزار می کند و چندین پرواز خارجی نیز در برنامه پروازی خود گنجانده است. در جدول های زیر، لیست پروازهای این ایرلاین بررسی شده است.

مبدامقصد
مشهدشیراز و اهواز، بغداد و نجف
تهرانکیش‌، مشهد، تبریز، کرمانشاه، دزفول، اهواز، شیراز، قشم، بندرعباس، چابهار، زاهدان، دبی، نجف، بغداد، ازمیر، استانبول
شیرازتهران و مشهد
تبریزاستانبول

کنسلی بلیط هواپیما کاسپین

به منظور استرداد بلیط هواپیما کاسپین ابتدا باید از شرایط و قوانین آن آگاه باشید تا جریمه زیادی متوجه شما نشود. پس از استرداد، باید جریمه کنسلی بلیط هواپیما کاسپین را طبق نرخ اعلام شده از سوی ایرلاین پرداخت کنید. این جریمه با توجه به شناسه نرخی و زمان کنسلی متفاوت است که به شرح عکس زیر است. همچنین شما می توانید هنگام خرید بلیط هواپیمایی کاسپین از رسپینا، با کلیک روی قوانین در صفحه لیست پروازها، این قوانین را مطالعه کنید.

قوانین کنسلی بلیط هواپیما کاسپین

البته توجه داشته باشید که این جریمه ها مربوط به بلیط سیستمی کاسپین بوده و در صورتی بلیط چارتر هواپیمایی کاسپین را رزرو کرده باشید قوانین کنسلی آن متفاوت است. قوانین بلیط چارتری برای کنسلی با توجه به شرکت چارتر کننده متفاوت است و پس از کنسلی هزینه ای به مسافران عودت نخواهد شد. علاوه بر این تغییر تاریخ بلیط هواپیمایی کاسپین مستلزم کنسل کردن و سپس رزرو مجدد بلیط است.

انواع کلاس های پروازی هواپیمایی کاسپین

شرکت هواپیمایی کاسپین خدمات خود را در دو کلاس پروازی اکونومی و بیزینس ارائه می دهد. برای بیزینس کلاس کاسپین خدمات ویژه و همچنین صندلی های راحت تر با فضای بیشتری در نظر گرفته شده است. پس از ورود به لیست پروازهای کاسپین می توانید از فیلتر کلاس پروازی کمک گرفته و نمایش بلیط ها را به کلاس پروازی دلخواه محدود کنید.

داخل هواپیمای کاسپین کلاس پروازی اکونومی

بار مجاز هواپیمایی کاسپین

پس از خرید بلیط هواپیما کاسپین میزان بار مجاز شما روی بلیط درج می شود. اما بطور کلی مقدار بار مجاز برای سفرهای داخلی با هواپیمای کاسپین در کلاس پرواز اکونومی 20 کیلوگرم است و سفرهای خارجی در کلاس پرواز اکونومی 30 کیلوگرم است. همچنین حمل کیف دستی به داخل کابین هواپیما در کلاس پرواز اکونومی 5 کیلوگرم و در کلاس پرواز بیزینسی 7 کیلوگرم مجاز است.

ناوگان هواپیمایی کاسپین

هواپیمایی کاسپین دارای 10 فروند هواپیما و امکان پرواز به فرودگاه های داخلی و بین المللی است. ناوگان فعلی هواپیمایی کاسپین شامل هواپیماهای  MD-83، B737-400/500  است.

ناوگان هواپیمایی کاسپین

کیفیت هواپیمایی کاسپین

کاسپین ایرلاین جزو اولین شرکت های هواپیمایی خصوصی ایران بوده و امکانات متعددی برای مسافران خود در نظر گرفته است. علاوه بر خدمات جانبی مانند ایجاد باشگاه مشتریان (ارائه خدمات از منزل تا منزل / هتل‌داری و گردشگری)، کاسپین ایرلاین از ناوگان هواپیمایی به روزی استفاده می کند. همین موضوع باعث می شود رفاه مسافران بیشتر شود و امنیت خاطر بیشتری در سفر داشته باشند.

کترینگ و پذیرایی در هواپیمایی کاسپین

کاسپین ایرلاین دارای کترینگ مجهزی بوده که در جهت ارائه خدمات پذیرایی در طول پرواز به مسافرین و با کیفیت برتر شامل انواع غذاهای گرم و سرد، تلاش می کند. نوع سرویسی که کترینگ این شرکت هواپیمایی در طی پروازها ارائه می دهد در کلاس های پروازی مختلف متفاوت است و منوهای کلاس تجاری از تنوع بالاتری برای وعده های صبحانه، نهار، شام، میان وعده و .. برخوردار هستند.

خدمات هواپیمایی کاسپین برای مسافران

هواپیمایی کاسپین خدمات متنوعی را برای مسافران فراهم نموده است. بخش اعظمی از این خدمات در خصوص صنعت هواپیمایی است. در ادامه به برخی از خدمات این شرکت هواپیمایی اشاره می کنیم.

پذیرش کودک بدون همراه

از خدمات شرکت هواپیمایی کاسپین، پذیرش کودکان بین سن 5 تا 12 سال بدون همراه است، که بدون هیچ نگرانی تحت مراقبت سرمهماندار می توانند سفر کنند. بدین منظور باید ولی قانونی کودک در مبدا بلیط کودک را رزرو کرده و در فرودگاه وی را به مسئولان تحویل داده و در فرودگاه مقصد نیز ولی وی از هواپیمایی تحویل بگیرد.

پذیرش مسافران توانخواه

مسافرینی که هنگام سفر باید از ویلچر استفاده کرده و یا نابینا یا ناشنوا هستند می توانند بلیط هواپیمایی کاسپین را رزرو کرده و با کمک مهمانداران سوار هواپیما شده و از خدمات این ایرلاین بهره مند شوند. البته امکان پذیرش مسافران توانخواه زیر 12 سال در این ایرلاین ممنوع است.

رزرو صندلی هواپیمایی کاسپین

در شرکت هواپیمایی کاسپین امکان رزرو صندلی، پذیرش و دریافت کارت پرواز بصورت آنلاین امکان پذیر نیست.

تاریخچه کاسپین ایرلاین

شرکت هواپیمایی کاسپین به عنوان یکی از اولین شرکت های هواپیمایی خصوصی در صنعت حمل و نقل هوایی در سال  ۱۳۷۱ با همت جمعی از بزرگان این صنعت تأسیس گردید. این شرکت هواپیمایی فعاليت خود را با 4 فروند هواپيما از نوع ياك 42 آغاز نموده است. پس از آن کاسپین ایرلاین در خصوص افزایش کیفیت خدمات خود، برقراری پروازهای ایمن و راحت در مسیرهای مورد نیاز مسافران تلاش بسیاری کرده است.

هواپيمايي كاسپين از سال ١٣٨٨ برنامه اجاره هواپيماي بوئينگ MD را در دستور كار خود قرار داد و در پي ممانعت از ادامه فعاليت هواپيماهاي توپولوف در ايران، به مرور نسبت به خريداري اين نوع هواپيما اقدام نمود كه در حال حاضر دارای ٥ فروند هواپيماي ملكی از نوع بوئينگ MD است.

شرکت هواپیمایی کاسپین از معدود شرکت های هواپیمایی می باشد که دارای امکاناتی نظیر رمپ، پارکینگ ناوگان، آشیانه تعمیر و نگهداری هواپیماهای سنگین و کیترینگ است. شرکت هواپیمایی کاسپین با توجه به عملکرد شرکت های هواپیمایی ایران در پروازهای داخلی از کلیه فرودگاه ها در سال ۹۷، موفق به دریافت رتبه سوم گردید.

چشم انداز هواپیمایی کاسپین

کاسپین ایرلاین جزو بهترین شرکت های هواپیمایی ایران بوده و بصورت مستمر جهت کسب رضایت و رفاه مشتریان تلاش می کند. در این راستا تعدادی از چشم اندازها و اهداف هواپیمایی کاسپین را برای کسب اطلاعات بیشتر در زیر قرار داده ایم.

  • نوسازی و توسعه ناوگان و افزایش هواپیماها از ۹ فروند به ۱۸ فروند
  • ارتقاء ایمنی و ارایه خدمات به مشتریان مطابق استانداردهای جهانی به منظور جلب رضایت‌مندی حداکثری
  • ارتقاء جایگاه شرکت از ۷ به ۲ از نظر تعداد پروازها و جابجایی مسافر
  • ارائه خدمات فروش اینترنتی و ایجاد باشگاه مشتریان (ارائه خدمات از منزل تا منزل)
  • بهره‌گیری از توانمندی‌های ملی در راستای انجام تعمیرات به منظور کاهش وابستگی به بیگانگان
لوگو هواپیمایی کاسپین

سایر اطلاعات هواپیمایی کاسپین

  • کد IV :IATA
  • سال تاسیس: 1372
  • مقر اصلی: تهران، ایران
  • وب سایت هواپیمایی کاسپین : caspianairlines.com
  • آدرس دفتر مرکزی: جاده مخصوص کرج تهرانسر، بلوار گلها، پشت کلانتری 150، کوچه هواپیمایی کاسپین

سوالات متداول هواپیمایی کاسپین

پروازهای کاسپین در مسیرهای داخلی به کدام شهرهاست؟ آیا کاسپین به شهرهای خارجی نیز پرواز دارد؟

پروازهای داخلی این ایرلاین بیشتر به مشهد، کیش، تهران و تبریز است. بله در حال حاضر به شهرهای استانبول و نجف پرواز دارد.

آیا امکان استرداد بلیط هواپیمایی کاسپین وجود دارد؟ جریمه کنسلی بلیط چارتر کاسپین چقدر است؟

استرداد بلیط توسط مسافر به هر دلیل با پرداخت جریمه همراه است و این میزان با توجه به زمان کنسلی و کلاس نرخی بلیط تعیین می شود. همچنین کنسلی بلیط چارتر کاسپین شامل قوانین آن نشده و در صورت کنسلی هزینه ای به مسافر عودت نمی شود.

بار مجاز ایرلاین کاسپین در پرواز داخلی و خارجی چند کیلوگرم است؟ چند کیلوگرم بار می توانیم داخل کابین هواپیما ببریم؟

بار مجاز کاسپین در پرواز داخلی و خارجی به ترتیب 20 و 30 کیلوگرم است. مسافران می توانند 4 تا 7 کیلوگرم بار همراه داخل کابین ببرند.

ایا امکان استعلام بلیط هواپیما کاسپین با کد ملی وجود دارد؟

بله. شما می توانید در سایت رسپینا و در قسمت پیگیری بلیط یا مشاهده بلیط های من، یا در سایت کاسپین استعلام بلیط را انجام دهید.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا