رسپینا
تهرانفرودگاه ها

معرفی فرودگاه مهرآباد تهران، از اطلاعات پرواز تا ایرلاین‌های فعال

فرودگاه مهرآباد چهارمین مرکز حمل و نقل هوایی در خاورمیانه و دومین فرودگاه در ایران می باشد که در سال 1317 ساخته شده است. یکی از افتخارات این مکان این است که اولین فرودگاه مسافربری کشور با پذیرش 12 میلیون مسافر می باشد و تا قبل از انتقال پروازهای خارجی به فرودگاه مسافربری امام خمینی، مرکز حمل و نقل هوایی مهرآباد در مقام اول کشور قرار داشته است. در صورت خرید بلیط هواپیما به مقصد تهران در این فرودگاه فرود خواهید آمد؛ زیرا کلیه پروازهای خارجی به مقصد و یا از مبدا پایتخت به فرودگاه امام خمینی منتقل شده است.

جالب است بدانید منطقه ای که امروزه با عنوان فرودگاه مهراباد از آن نام برده می شود، در زمانهای دور در دوره قاجاریه روستایی به نام حسین آباد بوده است. بعدها به این دلیل که این روستا به عنوان مهریه دختر ناصرالدین شاه قاجار قرارگرفت، از آن به نام روستای مهرآباد یاد می شود. پس از آن این روستا جزو اموال رضا شاه قرار گرفت و در دوران سلطنت ایشان حق انحصاری هواپیمایی به شرکت آلمانی یونکرس واگذار شد و پس از تاسیس با بیست فروند هواپیما عملا این فرودگاه به دست آنها تاسیس گردید.

آدرس:غرب تهران، میدان آزادی، خیابان معراج
ترمینال 1 و 2: ورود و خروج پروازهای داخلی
ترمینال 3 و 5:ورود و خروج حج تمتع و ورودی حج عمره
ترمینال 4:خروجی پروازهای داخلی
ترمینال 6:ورودی پروازهای داخلی

آدرس فرودگاه مهرآباد

موقعیت مکانی این فرودگاه در بخش غربی شهر تهران، میدان آزادی، خیابان معراج است. همچنین جهت اطلاع دقیق از آدرس فرودگاه مهرآباد می توانید به نقشه زیر مراجعه نمایید.


View Larger Map

چگونه به فرودگاه مهرآباد برویم؟

در صورتی که تمایل داشته باشید برای رفتن به فرودگاه از وسیله نقلیه عمومی همانند اتوبوس، مترو یا تاکسی استفاده کنید.

  • خط 4 متروی تهران دارای دو ایستگاه در ترمینال های 1 و 2 و همچنین ترمینال 4 و 6 این فرودگاه دارد که می توانید به راحتی از مرکز شهر در هر کدام از این ترمینال ها وارد فرودگاه شوید. هزینه متروی تهران با توجه به فاصله مبدا و مقصد و مدت زمان مسافرت متغیر است.
  • شما می توانید با در نظر داشتن مسیرها و اتوبوس هایی به فرودگاه مهراباد می شود. اتوبوس خط 3-5، اتوبوس بی آر تی خط 10 و اتوبوس خط 1/18شما را با کمترین هزینه به فرودگاه می رساند. هزینه اتوبوس ها از 1150 تا 3700 تومان متغیر است.
  • علاوه بر این با استفاده از تاکسی های ویژه می توانید به فرودگاه رفته و یا از فرودگاه به مرکز شهر بروید. نرخ تاکسی ها شامل ورودی و فاصله مسیر طی شده است که با تاکسی متر مشخص می شود.
متروی فرودگاه مهرآباد
متروی فرودگاه مهرآباد

مهم ترین پروازهای فرودگاه مهرآباد

این فرودگاه میزبان همه پروازهای داخلی از شهرهای مختلف به مقصد تهران است. با توجه به تعدد پروازها، ترمینال های مختلفی برای پروازهای ورودی و خروجی از ترمینال درنظر گرفته شده است. در ادامه لیست مهم ترین و پرفروش ترین بلیط های پرواز از مبدا و یا به مقصد فرودگاه مهرآباد تهران را مشاهده می نمائید:

پروازهای ورودی مهرآباد

مهم ترین مسیر پروازی این فرودگاه پرواز مشهد تهران بوده که در تمامی روزهای هفته توسط ایرلاین های مختلف برگزار می شود. با خرید بلیط هواپیما مشهد تهران با توجه به نوع ایرلاین ممکن است در ترمینال های متفاوتی فرود بیایید. علاوه بر این، فرودگاه مهرآباد میزبان پروازهای متعددی از شهرهای اصفهان، شیراز، کیش و تبریز است. لیست زیر، بلیط مهم ترین پروازهایی است که همه روزه به مقصد فرودگاه مهرآباد انجام می شود: از مهم ترین پروازها مشخص شده است.

پروازهای خروجی فرودگاه مهرآباد

مهم ترین پروازی که روزانه طی چندین نوبت از مبدا فرودگاه مهرآباد انجام می شود، پرواز تهران مشهد است که توسط ایرلاین های مختلف صورت می گیرد. برای مشاهده برنامه بروز پروازهای این مسیر می توانید وارد صفحه بلیط هواپیما تهران مشهد شده و بلیط موردنظر خود را خریداری نمائید. بلیط پرواز سایر مسیرهای مهم و پرفروش از مبدا فرودگاه مهرآباد نیز بصورت زیر است:

ترمینال های فرودگاه مهرآباد

دسترسی به این اطلاعات یقینا نیاز تعداد بسیاری از مسافران و استقبال کننده های آنها می باشد. برای هر فرد اتفاق افتاده است که در روز سفر، برای اینکه به کدام ترمینال فرودگاه مراجعه کند، سوال ایجاد شده باشد. گاهی هم تمایل داشتید به استقبال مسافری بروید ولی اطلاع نداشتید که پرواز او در کدام ترمینال به زمین می نشیند. به همین علت در جهت آرامش شما اطلاعاتی را به صورت مختصر در زیر بیان نموده ایم.

ترمینال 6 فرودگاه مهرآباد
ترمینال 6 فرودگاه مهرآباد
  • ترمینال های 1 و 2: برای ورود و خروج پروازهای داخلی
  • ترمینال های 3 و 5: مخصوص ورود و خروج حج تمتع و ورودی حج عمره
  • ترمینال 4: خروجی مسافرین پروازهای داخلی
  • ترمینال 6: ورودی مسافرین پروازهای داخلی

ترمینال 1 فرودگاه مهرآباد

از امکانات ترمینال شماره 1 فرودگاه می توان به رستوران، غرفه اسباب بازی فروشی، غرفه آرایشی، غرفه کتاب و مطبوعات و کافی شاپ اشاره نمود. همچنین سالن cip فرودگاه مهرآباد در همین ترمینال قرار گرفته است و مسافرانی که تمایل دارند از تشریفات اختصاصی از قبیل گرفتن کارت پرواز بدون انتظار در صف ، استراحت و پذیرایی در سالن اختصاصی به دور از شلوغی ترمینال ها و انتقال مسافر با خودرو اختصاصی تشریفات تا پای پلکان هواپیما بهره مند شوند می توانند از این امکانات در ترمینال 1 مهرآباد بهره مند شوند.

ترمینال 2 فرودگاه مهرآباد
ترمینال 2 فرودگاه مهرآباد

ترمینال 2 فرودگاه مهرآباد کجاست

این ترمینال در انتهای بلوار معراج قرار داشته که دارای ایستگاه مترو نیز می باشد. از امکانات ترمینال شماره 2 می توان به رستوران، بوفه آبمیوه، کافی شاپ، بوفه تنقلات، چای و نسکافه، بوفه باقلوا، غرفه کتاب و مطبوعات و انواع ساندویچ سرد و گرم اشاره نمود.

ترمینال 4 فرودگاه مهرآباد

از امکانات ویژه این ترمینال می توان به رستوران، کافی شاپ، فست فود، بوفه آبمیوه بستنی، بوفه باقلوا، غرفه اسباب بازی فروشی، غرفه آرایشی و غرفه عطر و ادکلن اشاره نمود.

ترمینال 4 فرودگاه مهرآباد
ترمینال 4 فرودگاه مهرآباد

ترمینال 6 فرودگاه مهرآباد

این ترمینال در کنار ترمینال شماره 4 و در انتهای بلوار پرواز قرار دارد. از امکانات ترمینال شماره 6 می توان به بوفه نوشیدنی سرد، غرفه مطبوعات و غرفه عطر و ادکلن اشاره نمود.

شرکت های هواپیمایی فعال در فرودگاه مهرآباد

اگر مبدا و یا مقصد پرواز شما فرودگاه مهرآباد است می توانید براساس جدول زیر، ترمینال مربوط به پرواز خود را پیدا کنید:

نام ایرلاین خروجی از ترمینالورودی از ترمینال
هواپیمایی آتاترمینال ۲ترمینال ۲
هواپیمایی آسمانترمینال ۴ترمینال ۶
هواپیمایی ایران ایرترمینال ۲ترمینال ۲
هواپیمایی ایران ایرتورترمینال ۲ترمینال ۲
هواپیمایی پویاترمینال 4ترمینال ۶
هواپیمایی تابانترمینال 4ترمینال ۶
هواپیمایی زاگرسترمینال 1ترمینال ۲
هواپیمایی ساهاترمینال 4ترمینال ۶
هواپیمایی سپهرانترمینال 4ترمینال ۶
هواپیمایی قشم ایرترمینال 2ترمینال 2
هواپیمایی کارونترمینال 2ترمینال 2
هواپیمایی کاسپینترمینال ۴ترمینال ۶
هواپیمایی کیش ایرترمینال 1ترمینال ۲
هواپیمایی ماهانترمینال 4ترمینال ۶
هواپیمایی معراجترمینال ۲ترمینال ۲
هواپیمایی وارشترمینال 1ترمینال ۲

پارکینگ فرودگاه مهرآباد

  • پارکینگ شماره 1: پارکینگی طبقاتی با وجود 3 طبقه بالایی و 3 طبقه زیرین که دارای ظرفیتی به تعداد 2700 خودرو می باشد.
  • پارکینگ شماره 2: پارکینگی طبقاتی با وجود 3 طبقه بالایی که دارای ظرفیتی به میزان 520 دستگاه خودرو است.
  • پارکینگ شماره 3: پارکینگ رو باز که دارای ظرفیتی به میزان 300 دستگاه خودرو است.
  • پارکینگ شماره 4: پارکینگی طبقاتی با وجود 1 طبقه بالایی و 3 طبقه زیرین که دارای ظرفیتی به میزان 1400 دستگاه خودرو است.

در مقاله هزینه پارکینگ فرودگاه مهرآباد ، جزئیات بیشتری را در مورد تعرفه های توقف ساعتی و روزانه و نحوه دسترسی به هر یک از این پارکینگ ها توضیح داده ایم.

پارکینگ فرودگاه مهرآباد
پارکینگ فرودگاه مهرآباد

امکانات فرودگاه مهرآباد تهران

با توجه به پروازهای متعددی که در این فرودگاه انجام می شود، امکانات متعددی جهت رفاه حال مسافران قرار دارد. از این امکانات می توان به موارد متعددی اشاره کرد. یکی از این امکانات وجود رستوران و کافی شاپ های متعدد در ترمینال های مختلف است. در هر ترمینال چندین رستوران، فودکورت و کافی شاپ و فروشگاه های مختلف اشاره کرد.

رستوران فرودگاه مهرآباد
رستوران فرودگاه مهرآباد
  • شعبه های ارزی- ریالی بانک های ملی، سامان، پاسارگاد و انصار
  • خدمات بسته بندی بار
  • خدمات فروش بلیط ایرلاین های مختلف
  • اشیای گمشده: مسافران می توانند در صورت مفقود شدن اشیا و مدارک شناسایی در سالن عمومی به پلیس، در سالن ترانزیت به سپاه و دفتر امانات و در صورت گم شدن مدارک در هواپیما به امور جامه دان شرکت هواپیمایی مربوطه مراجعه نمایند.

اطلاعات پرواز فرودگاه مهرآباد

پروازهای متعددی از شهرهای مختلف به مقصد فرودگاه مهرآباد در روزهای مختلف انجام می شود. برای مشاهده به روز پروازها می توانید به صفحه اطلاعات پرواز فرودگاه مهرآباد مراجعه کرده و لیست کامل آن را مشاهده کنید. برای دسترسی سریع تر به پرواز موردنظر خود نیز می توانید در کادر “جست و جو” پایین صفحه، نام ایرلاین خود را وارد کنید.

پروازهای ورودی مهرآباد
فرودگاه مهرآباد تهران

اطلاعات فرودگاه مهرآباد

  • آدرس : استان تهران، شهر تهران، میدان آزادی، خیابان معراج، فرودگاه بین المللی مهرآباد تهران
  • تماس با مدیر کل: 61023000
  • تماس با حراست: 61023090
  • سامانه پیامکی: 3000199
  • مرکز تلفن: 61021
  • اطلاعات پرواز: 199

فرودگاه هایی که بیشترین پرواز را به مهرآباد دارند

سوالات متداول

فرودگاه مهرآباد کجاست؟ چگونه می توان به فرودگاه مهر آباد رفت؟

این فرودگاه در انتهای بلوار فرودگاه قرار دارد. با استفاده از خط 4 مترو و اتوبوس و تاکسی می توانید به فرودگاه مهرآباد بروید.

فرودگاه مهرآباد چند ترمینال دارد؟ چگونه بفهمیم پرواز ما از کدام ترمینال انجام می شود؟

فرودگاه مهرآباد دارای 4 ترمینال است که فاصله زیادی با یکدیگر دارند. هنگام دریافت بلیط هواپیما از تهران به شهرهای دیگر شماره ترمینال در اطلاعات بلیط درج شده است. همچنین می توانید با شماره 199 نیز تماس بگیرید.

ترمینال 2 فرودگاه مهرآباد کجاست؟ چگونه می توان به این فرودگاه رفت؟

این ترمینال در انتهای بلوار معراج قرار دارد. در این ترمینال ایستگاه مترو وجود دارد که می توان با خط 4 مترو به ترمینال 2 رفت.

لیلی عسکری

در سفر، دنیای جدیدی را می‌بینید؛ از مهمان‌نوازی مردم و فرهنگ آنان تا طبیعت بکر و جاذبه‌های تاریخی، سفر به دور از روتین زندگی فرصتی است برای رشد! با مطالعه و تجربیات شخصی، جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری رو معرفی می‌کنم و نکاتی که به مسافران در طی سفر کمک می‌کنه رو ارائه میدم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا