شرکت های ریلی

قطار سبز رجا

خرید بلیط قطار سبز

برای خرید بلیط قطار سبز رجا کافیست از قسمت زیر مبدا ، مقصد و تاریخ سفر خود را انتخاب کرده و در صفحه بعد از قسمت شرکت ریلی، گزینه مربوط به “رجا” را انتخاب کنید.

قطار سبز یکی از انواع قطارهای 4 ستاره شرکت ریلی رجا بوده که به دلیل قیمت مناسب، انتخاب اول سفرهای خانوادگی است. این قطار علاوه بر امکانات عالی، جزء قطارهای استاندارد بوده که ساخت کشور اتریش است. شما می توانید در سایت رسپینا بلیط قطار را برای قطارهای شرکت رجا از جمله قطار سبز، با تضمین ارزانترین قیمت و در کمتر از 1 دقیقه رزرو کنید.

بلیط قطار رجا

خرید بلیط قطار سبز در رسپینا

شما می توانید بلیط قطار سبز رجا را در وب سایت رسپینا در چند مرحله رزرو کنید. بدین منظور می توانید از تصاویر زیر برای راهنمایی بیشتر استفاده نمایید.

  1. پس از کلیک روی تصویر، در صفحه باز شده، مبدا و مقصد و زمان سفر را انتخاب کرده و روی جستجو کلیک کنید.
  2. در صفحه بعدی لیستی از قطارها را مشاهده می کنید که می توانید با فیلتر نوع قطار، قطارهای 4 تخته را انتخاب کنید.
  3. با انتخاب این گزینه تنها قطارها 4 تخته به شما نشان داده می شود که می توانید بلیط قطار سبز رجا را مشاهده نمایید.
  4. پس از انتخاب بلیط مورد نظر، باید اطلاعات مسافرین را وارد کنید. در این صفحه امکان رزرو غذا در بخش خدمات نیز وجود دارد.
  5. پس از تایید اطلاعات ابتدا فاکتور و اطلاعات بلیط نشان داده شده که با تایید آن و پرداخت هزینه، اطلاعات بلیط برای شما ارسال می شود.

قطار ۴ ستاره سبز رجا

شرکت رجا، قطارهای مختلفی را در سراسر مسیرهای ریلی داشته که از میان این ها، قطار رجا سبز دومین قطار ویژه در شبکه ی حمل و نقل ریلی کشور محسوب می شود. امکانات هر واگن قطار 4 ستاره سبز برای ظرفیت 32 نفر، مهیا شده است. هر واگن، ۸ کوپه‌ 4 نفره را در خود جای داده و برای هر نفر یک تخت در داخل کوپه تعبیه شده است. بنابرین این قطار بهترین انتخاب برای سفر های خانوادگی محسوب می شود. یک کوپه از هر واگن متعلق به مهمان داران بوده که در طول سفر خدمات مورد نیاز مسافرین را فراهم می کنند.

امکانات قطار سبز رجا

این قطار از جنبه های مختلفی نسبت به سایر قطار ها، برتری دارد. از نظر سطح کیفی امکانات، با خرید بلیط قطار رجا سبز، شما می توانید از خدمات ذکر شده در جدول زیر بهره مند شوید:

پذیرایی میان وعده
پذیرایی بدو ورود
فروش تنقلات
فروش غذا
رزرو غذا هنگام رزرو بلیط
سیستم تهویه
خدمات ویلچر
کتابخانه
سیستم صوتی تصویری
توالت فرنگی
توزیع هدفون برای مسافر
ماسک و محلول ضدعفونی
وای فای
سیستم احضار مهماندار
پک بهداشتی

داخل کوپه قطار سبز

در داخل کوپه این قطار، 4 تخت وجود داشته که دو عدد آن ها در بالا بوده و قابلیت تاشو دارند. تخت های پایین قابلیت صندلی شدن داشته که میز تاشو در وسط آن ها برای سرو شام و ناهار باز و بسته می شود. دو عدد صفحه نمایش برای پخش فیلم وجود دارد. سطل زباله، جا لباسی، پریز برق، سرویس خواب و محل نگهداری چمدان از دیگر امکانات این قطار است.

این قطار، بخاطر داشتن بدنه دو لایه و شیشه های دو جداره، یک عایق حرارتی و صوتی عالی محسوب می شود. از طرفی  سیستم تهویه ی مطبوع در هر کوپه، هوای داخل کوپه را متعادل می سازد؛ بنابراین با خیال راحت در کوپه آرام و دنج استراحت کنید. همچنین اگر درخواستی  داشتید، می توانید از طریق سیستم ارتباط داخلی که داخل کوپه نصب شده با مهماندار قطار تماس بگیرید.

پذیرایی در قطار سبز رجا

در طول مسیر، مهمانداران با بسته پذیرایی رایگان و یک بطری نیم لیتری آب معدنی به ازای هر نفر، از شما پذیرایی خواهند کرد. همچنین در این قطار، رستوران مجهزی وجود داشته که می توانید چه هنگام سفر و چه هنگام رزرو بلیط، غذای دلخواه را سفارش دهید. سایر خدمات که با خرید بلیط قطار 4 ستاره سبز ارائه می شود:

  • در هر واگن قطار سبز دو سرویس بهداشتی (ایرانی و فرنگی) مجهز وجود دارد.
  • این قطار برای اوقات فراغت مسافران تدابیری دارد که می توان به استفاده از کتابخانه، توزیع نشریات (در ایام غیر تعطیل) و سیستم های صوتی و تصویری اشاره کرد.
  • در هر کوپه قطار سبز، پریز برق 220 ولت تعبیه شده و این امکان را به شما می دهد که وسایل برقی همراهتان را شارژ کنید.

قطار سبز نوین و قطار سبز چه تفاوتی دارند؟

این دو قطار مربوط به شرکت ریلی رجا بوده که امکانات قطار سبز نوین با قطار سبز یکسان بوده و تفاوت زیادی ندارند. این دو قطار به صورت 4 تخته و 4 ستاره بوده که قیمت آن ها نیز به یکدیگر نزدیک است. کلمه نوین در قطارهای رجا برای اولین قطارهای این شرکت ریلی استفاده می شود. هنگام رزرو بلیط قطار سبز می توانید گزینه قطار سبز یا قطار سبز نوین را انتخاب کرده و از امکانات مشابهی استفاده کنید.

قطار سبز در کدام مسیرهای ریلی تردد دارد؟

این قطار در مسیرهای ریلی مهم مانند تهران مشهد و بالعکس و مسیر مشهد تبریز و تبریز مشهد تردد دارد. برای بررسی اینکه آیا قطار سبز رجا در مسیر دلخواه شما تردد دارد یا خیر، می توانید در صفحه بلیط قطار رسپینا، مبدا و مقصد را جستجو کرده و با فیلتر نوع قطار و انتخاب قطار 4 تخته، انواع قطارها را مشاهده کنید. شما می توانید بلیط این قطار را برای مسیرهای زیر رزرو کنید:

قطار سبز بهتر است یا سیمرغ؟

هر دو قطار از جمله معروف ترین قطارهای 4 ستاره شرکت رجا بوده که 4 تخته نیز هستند. امکانات هر دو تقریبا مشابه است. برخی از تفاوت های این دو قطار در ادامه بررسی شده است:

  • از نظر امکانات، قطار سیمرغ نسبت به سبز از امکانات مناسب تری برخوردار است. قطار سیمرغ از نظر کیفیت و امکانات، دومین قطار ویژه شرکت رجا به حساب می آید و قطار سبز رجا بعد از آن قرار می گیرد.
  • از نظر قیمت، در مسیرهای مشابه، قطار سبز دارای قیمت های مقرون به صرفه تری است. البته گاهی اوقات عوامل خارجی دیگری می توانند بر قیمت بلیط آن ها موثر باشد.
کوپه های قطار سبز رجا

قیمت قطار سبز

قیمت بلیط این قطار، با توجه به مبدا و مقصد، زمان حرکت و فصل سفر، متفاوت است. شما می توانید در سایت رسپینا، ارزانترین بلیط قطار را نسبت به سایر وب سایت ها رزرو کنید. قیمت بلیط قطار سبز تبریز تهران در 20 اردیبهشت 1402 برابر 220 هزار تومان است. برای مشاهده قیمت بلیط قطار سبز تبریز مشهد یا سایر شهرها می توانید پس از جستجوی مبدا و مقصد و تاریخ، با انتخاب قطار 4 تخته، قیمت بلیط این قطار را در مسیر جستجو شده را مشاهده کنید.

خرید تلفنی بلیط قطار در رسپینا

نحوه استرداد بلیط قطار سبز

استرداد بلیط قطار شامل قوانین مختلفی است که در شرایطی همراه با کسر وجه از مبلغ پرداخت شده است. میزان جریمه کنسلی بلیط قطار سبز با توجه به قوانین شرکت رجا و زمان کنسلی متفاوت است. قبل از استرداد بلیط قطار سبز رجا، شرایط زیر را در نظر داشته باشید:

  • کنسلی بلیط تا ساعت 12 روز قبل از حرکت شامل 10 درصد جریمه است.
  • کنسلی بلیط از ساعت 12 روز قبل از حرکت تا 3 ساعت مانده به حرکت، شامل 30 درصد جریمه کنسلی است.
  • در صورت کنسلی بلیط از 3 ساعت مانده به حرکت تا لحظه حرکت قطار، شامل 50 درصد جریمه است.

شما می توانید بلیط قطار سبز خریداری شده را در سایت رسپینا به صورت آنلاین و از طریق حساب کاربری خود کنسل کنید. همچنین با تماس با شماره تلفن 02191012900 تماس گرفته و بلیط خود را به صورت تلفنی کنسل نمایید.

برنامه حرکت قطار سبز

 برنامه حرکت کلیه قطارها به صورت دوره ای و با هماهنگی شرکت راه آهن ج.ا.ا به عنوان مالک زیرساخت راه آهن و شرکت های حمل و نقل ریل مسافری تهیه و اجرایی  میگردد. برای دریافت برنامه حرکت قطارها اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

سوالات متداول

آیا امکان رزرو غذا برای قطار سبز وجود دارد؟ چگونه می توانم برای هنگام رزرو بلیط، غذا رزرو کنم؟

بله. شما می توانید در رزرو بلیط قطار سبز و هنگام ورود اطلاعات مسافرین در بخش خدمات، غذای مورد نظر را رزرو کنید.

آیا با رزرو بلیط قطار سبز می توان از خدمات ویلچر استفاده کرد؟

بله شرکت رجا در قطار سبز، خدمات ویلچر ارائه می دهد. هنگام ورود اطلاعات مسافران در رزرو بلیط قطار، می توانید در بخش خدمات، گزینه ویلچر را انتخاب نمایید.

قطار سبز 4 تخته رجا در کدام مسیرهای ریلی تردد دارد؟

 این قطار در مسیرهای مهم مانند تهران و مشهد و بالعکس، مشهد تبریز و بالعکس و تهران تبریز تردد دارد.

فائزه رضایی

پس از گذراندن ساعت های متوالی در جاده و جاری شدن شوق در وجودمان به این باور دست خواهیم یافت که سفر خشت به خشت آدمی را از نو خواهد ساخت. پس بار سفر خود را ببندیم و به هر جاده ای که می شود قدم بگذاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا